law.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İflasın tanımı ve ödeme güçlüğü içine düşme olgusuyla ilişkisi | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
2 | İflas tasfiyesine ilişkin genel bilgiler | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
3 | Tasfiye şeklinin belirlenmesi ve masanın idaresi | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
4 | İflas idaresinin seçimi görev ve yetkileri | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
5 | İflas alacaklarının iflas idaresince incelenmesi sıra cetveli hazırlanması | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
6 | Sıra cetveli ve karşı koyma yolları | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
7 | İflasta koruma altında olan işçi hak ve alacakları | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
8 | Arasınav | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
9 | Ülkemiz ve dünyada işçi alacaklarının iflas sürecinde ne şekilde korunduğu | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
10 | İşçilerin ayrıcalık sistemi ile korunması | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
11 | İşçilerin garanti fonu sistemiyle korunması | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
12 | Mukayeseli olarak konuya ilişkin uygulanan sistemler | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
13 | Dünyada uygulanan sistemlerin sonuç ve etkileri | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
14 | Final sınavı öncesi konuya ilişkin uygulama ve tartışmalar | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
15 | Final sınavı öncesi ders tekrarı | İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Meral Sungurtekin Özkan ; İşverenin iflas etmesi halinde işçilik hak ve alacaklarının karşılanması konusundaki sistemler ve Türk hukukundaki durum Ankara 2008,Pekcanıtez,H./Atalay,O.Sungurtekin Özkan,M./Özekes, M. İcra ve İflas Hukuku, Ankara 2011, Ejder Yılmaz, İflas İdaresi, Ankara 1975. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 16 | 256 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | ||
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 266 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | ||||
6 | Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
13 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest