11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


law.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, İflas olgusunun, ödeme güçlüğü içine düşme olgusuyla ilişkisi, iflas açılmamış olmakla beraber ödeme güçlüğüne düşmüş işveren karşısında işçilerin hak ve alacaklarının nasıl korunacağı, keza iflas açıldıktan sonra işçi alacaklarının durumu ve korunması ve hangi işçi alacaklarının korunduğunun farkında olacaklardır.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İflasın tanımı ve ödeme güçlüğü içine düşme olgusuyla ilişkisi İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
2 İflas tasfiyesine ilişkin genel bilgiler İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
3 Tasfiye şeklinin belirlenmesi ve masanın idaresi İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
4 İflas idaresinin seçimi görev ve yetkileri İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
5 İflas alacaklarının iflas idaresince incelenmesi sıra cetveli hazırlanması İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
6 Sıra cetveli ve karşı koyma yolları İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
7 İflasta koruma altında olan işçi hak ve alacakları İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
8 Arasınav İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
9 Ülkemiz ve dünyada işçi alacaklarının iflas sürecinde ne şekilde korunduğu İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
10 İşçilerin ayrıcalık sistemi ile korunması İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
11 İşçilerin garanti fonu sistemiyle korunması İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
12 Mukayeseli olarak konuya ilişkin uygulanan sistemler İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
13 Dünyada uygulanan sistemlerin sonuç ve etkileri İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
14 Final sınavı öncesi konuya ilişkin uygulama ve tartışmalar İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
15 Final sınavı öncesi ders tekrarı İİK ve İş Kanunu öğrenci yanında bulunmalıdır
16 Final sınavı
Ders Kitabı Meral Sungurtekin Özkan ; İşverenin iflas etmesi halinde işçilik hak ve alacaklarının karşılanması konusundaki sistemler ve Türk hukukundaki durum Ankara 2008,Pekcanıtez,H./Atalay,O.Sungurtekin Özkan,M./Özekes, M. İcra ve İflas Hukuku, Ankara 2011, Ejder Yılmaz, İflas İdaresi, Ankara 1975.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
16
256
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
Portfolyo
Ödev
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
Final Sınavı
1
    Toplam
266

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Hukuk alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek

X
2

Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X
3

Hukuk alanında öğrendiklerini analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve somut hukuki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

Hukuk alanında öğrendiği terim, kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak

X
5

Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak

X
6

Hukuk alanında karşılaşabileceği öngörülemeyen durumlarda sorumluluk alarak yaratıcı ve yenilikçi düşünerek çözümler üretebilmek, uzlaşma seçenekleri geliştirebilmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, alışılmamış ortamlara da uygulamak

X
7

Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak

X
8

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
9

Hukuk alanındaki en güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına ve diğer bilimsel kaynaklara hâkim olmak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak

X
10

Hukuki, sosyal ve politik gelişmelerle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olmak

X
11

Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izlemek, meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
12

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek

13

Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010